Drömde en dröm som var så vacker att den blev en mardröm.

Idag har jag inte gjort något speciellt, legat inne framför datan med syster.
Imorgon pyser hon hyfsat tidigt tyvärr.
Själv drar jag och hälsar på mamma på sjukhuset hoppas hon blir bra snart igen.
Saknar dig här hemma.
Tänker även städa lägenheten imorgon om nu mamma skulle komma hem imorgon men tyvärr tror jag inte det.
Ska ändra designen nu innan jag ska sova.
Godnatt.
Som i en gammal sång,
som spelar på min grammofon.
Vill höra samma sång,
där allt blir bra imorn. 

Vad jag bryr mig om nu
är att du kommer nära mig
även om det är försent att älska dig
Vad jag bryr mig om nu
är att från samma säng
lyssna till samma regn 

 
Sover hos dig på din nåder
Rör dig fast jag inte får det
Önskar att jag bara drömde
Att det var en vanlig söndag

Tre texter från tre helt underbara låtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar